Lobsang Rampa – Al treilea ochi

lobsang-rampaAutorul cărţii “Al treilea ochi” este controversat. Cyril Henry Hoskin (8 aprilie 1910 – 25 ianuarie 1981) a fost un instalator britanic născut în Plympton, Devon, ce a susţinut că spiritul lui Tuesday Lobsang Rampa a intrat în trupul său. Numele Tuesday (Joi) se referă la o afirmație din romanul “Al treilea Ochi” conform căreia tibetanii poartă numele zilei în care s-au născut. Când a apărut cea mai cunoscută dintre cărţile sale – “Al treilea ochi” – Heinrich Harrer a angajat un detectiv privat pentru a afla cine este autorul. Hoskin nu fusese niciodată în Tibet și nu vorbea tibetana. El și-a luat întâi numele Carl Kuon Suo și apoi a adoptat preudonimul Lobsang Rampa.

Hoskin susţine că s-a întâlnit cu spiritul lui Rampa după ce a căzut dintr-un brad în timp ce încerca să fotografieze o bufniţă. Hoskin ar fi fost de acord cu solicitarea călugărului budist de a-și lăsa corpul locuit de spiritul acestuia.

Autorul a scris mai multe cărţi legate de teme oculte. El a susţinut că opera “Living with the Lama” i-a fost dictată de pisica lui siameză, Fifi Greywhiskers. Rampa a fost acuzat în presa britanică de nenumărate ori că este un șarlatan, astfel că a decis să plece în Canada în anii ’60. În 1973, el și San Ra’ab, soţia lui, au devenit cetăţeni canadieni. Sheelagh Rouse (Buttercup), secretara lui Rampa, pe care acesta o considera fiica lui adoptivă, a devenit la rândul ei cetăţean canadian. Rampa a murit la Calgary în vârstă de 70 de ani.al_treilea_ochi_persp_mare

 

  1. Lobsang Rampa făcea parte din una dintre primele 10 familii ale statului tibetan. Mai avea o soră, Yasodhara, şi îi murise un frate (Paljor) înainte de a împlini 7 ani. Lobsang Rampa încă nu împlinise 4 ani la moartea fratelui său.
  2. Cu două zile înainte de a împlini 7 ani, părinţii lui Lobsang organizează o foarte mare petrecere, în cursul căreia astrologii i-au prezis că va fi călugăr şi va fi instruit ca preot-chirurg într-o lamaserie, va avea mari greutaţi, va pleca din ţară, va pierde totul, dar o va lua de la capăt.
  3. Yasodhara avea atunci 9 ani. În ziua în care împlineşte 7 ani Lobsang pleacă de acasă cu umilul avut de călugăr sărac.
  4. Merge la Chakpori, lamaserie considerată Templul Medicinei Tibetane. La poarta lamaseriei a mai întâlnit 2 copii, fiul unui cioban şi fiul unui măcelar. Maestrul Ucenicilor l-a alungat pe fiul măcelarului. Lobsang este supus la o probă dificilă. După ce mersese foarte mult pe jos pentru a ajunge la lamaserie, i se cere aici să stea o zi întreagă în poziţie de meditaţie şi abia noaptea primeşte ceai şi tsampa. A doua zi s-a desfăşat în acelaşi fel şi a treia zi de asemenea. La sfârşitul celei de-a treia zile Maestrul Ucenicilor l-a chemat în lamaserie la slujba de seară şi i-a zis să-l caute în dimineaţa următoare. Este supus unei noi probe: trebuie să se bată cu Ngawang, un băiat mult mai mare şi mai puternic, dar Lobsang învăţase de la Tzu, un angajat al tatălui său, să lupte foarte bine. Lobsang este numit noul conducător al ucenicilor. Maestrul Ucenicilor îl supune apoi unui test de 6 ore în care îi pune întrebări orale şi scrise. După test îl duce la Părintele Abate, ceea ce era o onoare neobişnuită. Părintele Abate îi spune lui Lobsang Rampa că este predestinate să fie un lama deosebit şi că va primi o pregătire specială.
  1. Lama Mingyar Dondrup îi spune că este liber să aleagăîntre calea uşoară, care îi va aduce confort, dar nu şi dezvoltare, şi calea grea, care presupune 40 de ani grei, dar cu beneficii pentru viaţa următoare. Dacă alege calea uşoară urmează să fie instalat ca Încarnare Vie datorită vieţii sale anterioare şi apoi va deveni abate în câţiva ani. Lobsang alege însă calea corectă, urmând să fie călăuzit de Lama Mingyar Dondrup, care avea o foarte bună reputaţie în Tibet. Acesta îi spune că ei s-au ma întâlnit în ultimele lor existenţe, atunci când, lucrând în bucătărie băiatul fusese rănit serios la un picior din vina unui călugăr.
  2. Lama Mingyar Dondrup îi spune că astrologii îi recomandă deschiderea celui de-al Treilea Ochi în ziua ce urma aniversării de 8 ani.
  3. Operaţiunea deschiderii a presupus introducerea prin osul frontal a unei bucăţele de lemn cu ajutorul unui instrument de oţel. A început să vadă aura oamenilor. A stat aproape 3 săptămâni doar în camera unde avusese loc operaţia. Lemnul i-a fost scos din cap după 17 zile de la introducere. Din acel moment a început să fie instruit intensiv de Lama Mingyar Dondrup şi să participe la orele obişnuite mai puţin şi la slujbe.
  4. Lama Mingyar Dondrup îl pregăteşte pentru întâlnirea cu Dalai Lama (al 13-lea) la palatal Potala. Lama Mingyar Dondrup şi Lobsang rămân câteva zile în palat, unde băiatului i s-au arătat diferite locuri şi lucruri din Potala.
  5. De la Potala pleacă la Sera, unde un călugăr avusese un accident grav. Lama Mingyar Dondrup îl salvează pe călugărul care avea o fractură craniană.
  6. Religia tibetană este o formă de budism, numită Lamaism. “Om Mani Padme Hum!” se traduce cel mai exact prin “Salut pe Cel ce transcende Eul!”. Moartea fizică este urmată de trecerea sufletului într-un alt plan de existenţă. În afara celor peste 100 de cărţi ale Kangyur, Scripturile tibetane, există multe altele pe care numai iniţiaţii din unele lamaserii le cercetează. “Căderea” omului s-a produs din cauza abuzului de puteri oculte în interes propriu, nu pentru umanitate. Există milioane de lumi locuite şi omul nu reprezintă cea mai dezvoltată formă de viaţă. Calendarul este alcătuit pe cicluri de 60 de ani, 12 animale, 5 elemente. În astral, în timpul viselor sau după moarte, îi întâlnim pe cei dragi, căci în Ţara Luminii Aurite există doar armonie. Dacă ne trezim tulburaţi de un vis este pentru că raţionalizăm după tipare terestre ceea ce am trăit în astral.
  1. În prima zi după aniversarea celor 12 ani a susţinut examenul pentru a deveni trappa. Studiase astrologia, medicina prin ierburi, anatomia, etica religioasă, prepararea tămâii, sung-thru kyom-pa tude-po le-la-po (un fel de judo avansat). Examenul a durat 6 zile, câte o probă scrisă pe zi. Lobsang şi alţi 15 candidaţi au susţinut examenul. După 4 zile lucrările erau corectate şi li s-au pus întrebări legate de punctele slabe din lucrări. În ziua următoare au fost examinaţi la judo şi, datorită lui Tzu, Lobsang a fost cel mai bun. În ziua următoare s-au odihnit, iar după o altă zi au primit rezultatele. Lobsang şi alţi 4 candidaţi au devenit trappa (călugări medici). Lobsang a fost primul. Dalai Lama i-a transmis că va fi considerat ca un lama, chiar dacă îşi va da examenele de lama la 16 ani. Putea să devină deja lama, dar îndrumătorul său i-a sugerat să rămână trappa până la 16 ani ca să studieze în continuare ceea ce n-ar mai studia dacă ar deveni lama.
  2. Pleacă într-o călătorie pentru studierea ierburilor în starea lor naturală. Merg şi la lamaseria Tra Yerpa, care deţinea nişte manuscrise foarte valoroase despre tratamentele bazate pe plante.
  1. Se întorc de Logsar (ceremoniile de Anul Nou). Într-o zi Lobsang are un accident. Vântul îl trânteşte pe jos de pe acoperişul unei magazii. Se alege cu un braţ rupt şi o claviculă dislocate. Lama Mingyar Dondrup îl trimite prin hipnoză în ţinuturile astrale ca să înveţe lecţiile care nu îi plac. Lama Mingyar Dondrup îl trimite într-o zi acasă la părinţi să ducă un pachet de ierburi medicinale. Lobsang lasă pachetul acasă şi pleacă repede, căci sora, mama şi prietenele ei îi cereau să vorbească despre ceva ce Ordinul îi interzicea: ce discutase cu Dalai Lama.
  2. Lama Mingyar Dondrup îl duce la Misiunea Chineză să vadă oamenii de acolo, fără ca aceştia să ştie. Lobsang le vede aurele neplăcute şi multe arme. Dalai Lama îl întreabă despre cele văzute. Îi spune că cei din delegaţie au aure de trădători. Dalai Lama hotărăşte să îl ascundă după un paravan ca să îi poată vedea din nou pe chinezi când aceştia vor veni la Potala. Lobsang vede că delegaţia se gândea la aur şi la controlul politic al Tibetului. Într-o zi soseşte un britanic pe care Dalai Lama îl mai întâlnise în India în 1910, când chinezii invadaseră Tibetul, ca rezultat al invaziei britanice. Dalai Lama voia să ştie dacă oaspetele său e sincer şi urma să-l “cerceteze” pe acesta cu ajutorul lui Lobsang. C.A.Bell este vizitatorul, care nu avea intenţii rele, dar cel mai mult voia să nu supere guvernul ca să nu aibă probleme cu pensionarea pe care o aştepta. Lobsang e supus unei instruiri şi mai intense.
  3. Vizitează Înaltele Ţinuturi Chang Tang. Lama Mingyar Dondrup îi conduce prin acest ţinut unde era foarte frig, dar ajung într-un loc plin de verdeaţă şi de căldură şi de izvoare cu apă caldă. Aici se găseau şi schelete de animale de 20/30 de picioare înălţime. L-au văzut şi pe yeti. Semăna oarecum cu un om. Au mai văzut şi alţi yeti mai târziu şi ei fugeau de oameni. Lama Mingyar Dondrup le spune că yeti era un tip primar de rasă umană, care evoluase diferit şi care putea trăi doar în locuri isolate. Au văzut şi copii de yeti şi schelete de yeti.
  4. Un om poate deveni invizibil suspendând acţiunea şi oprind undele creierului printr-un paravan. Susţine examenul de lama. Alţi 14 candidaţi susţineau examenul. 10 zile au stat în câte o boxă unde au scris despre subiectele de examen. A urmat o săptămână de recuperare, apoi 2 zile de judo, 2 pentru proba orală cu întrebări despre punctele slabe ale lucrărilor scrise.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s